• وبکام
  • تحت وب
  • اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی

اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی

اتصال نرم افزار حسابداری به سایت

توجه به امور حسابداری از مواردی است که می‌تواند برای صاحبان کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار باشد. ارتباط نرم افزار حسابداری متصل به ووکامرس از مواردی است که می‌تواند فرایندهای مدیریتی اعم از کنترل تعداد کالا، مشخص نمودن وضعیت موجودی انبار، کنترل لحظه ای قیمت کالا و غیره را برای صاحبان کسب و کار آسان نماید. امروزه بر اساس پیشرفت‌هایی که در خدمات وب سایت لحاظ شده است می‌توان بر اساس امکانات سیستم‌های مدیریت محتوا، دسترسی به نرم افزارهای حسابداری و یا نرم افزارهای انبارداری را به طور مستقیم از طریق ووکامرس ایجاد نمود. اتصال نرم افزار حسابداری به ووکامرس موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

با پیشرفت تکنولوژی، سیستم‌های آنلاین و خدمات آنلاین فروش کالا و خدمات، نیاز به عملکرد بهتر در حوزه سایت و فروشگاه‌های آنلاین یک امر مهم محسوب می‌شود. در این میان ارتباط سیستم نرم افزار حسابداری به سایت فروشگاه آنلاین و یا ارتباط سیستم انبارداری با سایت فروشگاه آنلاین به جهت کنترل لحظه‌ای وضعیت موجود بودن کالا (تعداد کالا) و کنترل لحظه ای قیمت کالاهای موجود در فروشگاه آنلاین از موارد است که معمولاً مدیران فروشگاه ها و IT با آن سر کار دارند.

در سیستم ارتباط نرم افزار حسابداری به سایت فروشگاه آنلاین، امکان اتصال تمامی سیستم های مدیریت محتوا (CMS) به نرم افزار حسابداری و یا نرم افزار انبارداری فراهم شده است. در صورتی که از یکی از سیستم‌های حسابداری تحت وب و یا سیستم حسابداری تحت کلود (ابری) استفاده می‌کنید همچنین می‌توانید از سرویس اتصال سیستم حسابداری تحت وب به سایت فروشگاهی استفاده کنید.

چرا باید نرم افزار حسابداری رو به فروشگاه اینترنتی متصل کنیم؟

امروزه برخی از صاحبان کسب و کار در محیط ووکامرس WooCommerce اقدام به تهیه وب سایت فروشگاهی آنلاین می‌نمایند. این افراد برای مدیریت و استفاده از وب سایت خود به جهت انجام فرآیندهای مالی، با چالش اتصال نرم افزار حسابداری به ووکامرس مواجه هستند. زمانی که نرم افزار حسابداری شما به ووکامرس متصل باشد، می‌توانید به راحتی تمامی فرآیندهای مالی خود را مدیریت نمایید. اما آن دسته از افرادی که نرم افزار حسابداری که مورد استفاده قرار می‌دهند به ووکامرس متصل نباشد، به واسطه مدیریت فروشگاه آنلاین خود مجبور هستند در دوره‌های زمانی مختلف، میزان مقادیر ثبت شده در انبار را هم در نرم افزار حسابداری و هم در ووکامرس به روز رسانی نمایند. از مزایایی که بر اساس اتصال نرم افزار حسابداری به ووکامرس برای صاحبان کسب و کار ایجاد می‌نماید، عدم نیاز به بروزرسانی اطلاعات مشتریان و قیمت‌ها در هر دو محیط نرم افزار حسابداری و ووکامرس است. بر این اساس آنها تنها نیاز است که تنها در یک محیط اطلاعات را به روز رسانی نمایند. از طرف دیگر برای دریافت گزارشات مالی نیازی نیست که از هر دو محیط جداگانه گزارش دریافت نمایید، بر اساس اتصال نرم افزار حسابداری به ووکامرس، می توانید تنها یک گزارش تهیه نمایید.

بصورت پیش فرض کسب و کارهای سنتی از نرم افزارهای حسابداری مثل هلو و سپیدار و… برای کارهای حسابداری خود استفاده می‌کنند و هیچ مشکلی ندارند اما وقتی در کنار آن کسب و کار سنتی خود را به فروش اینترنتی و کسب و کار از طریق نوین رو می‌آورند کمی کار با این نرم افزارهای حسابداری متفاوت میشود و سختی‌های فراوانی دارد.

در اینجا فرض ما این است که شما از فروشگاه ساز ووکامرس برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کردید اگر اینطور باشد حتما به مشکلات زیر برخوردید:

  • هر بار که موجودی انبار تغییر میکند باید در نرم افزار حسابداری و ووکامرس موجودی خود رو بروز کنید.
  • برای هر بار گزارش گیری باید یکبار به ووکامرس و یکبار به نرم افزار حسابداری خود مراجعه کنید.
  • اطلاعات مشتریان یکجا و یکپارچه نیست.
  • بروز رسانی اطلاعاتی مثل قیمت و… باید در هر دو جا بصورت جداگانه انجام شود.

همه ی این موارد یعنی این که سیستم مدیریت فروش و حسابداری شما یکپارچه نیست که این خیلی آزاردهنده است. برای اینکه با این مشکلات روبرو نباشید و کلی در وقت و هزینه صرفه جویی کنید می‌تونید این دو نرم افزار رو به هم متصل کنید.

اتصال نرم افزار حسابداری به ووکامرس در وردپرس

در حال حاظر نرم افزارهای حسابداری پیشرفته، قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. همانطور که می‌دانید نرم افزار های حسابداری بر روی کامپیوتر نصب می‌شوند و فروشگاه شما در بستر وب قرار دارد. پس در قدم اول باید از یک نرم افزار حسابداری پیشرفته و به روز استفاده کنید.

نرم افزارهایی مثل هلو تحت وب در حال حاظر جزء نرم افزارهای مالی و حسابداری پیشرفته هستند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. همچنین کلیه نرم افزارهای حسابداری و مالی باید API داشته باشند که بتوانند به ووکامرس متصل شوند.

وب سرویس حسابداری

اگر از نرم افزارهای قدیمی که صرفا بر روی یک کامپیوتر نصب میشوند و قابلیت اتصال به اینترنت را ندارند و سرویس هایی مثل REST API در آنها ایجاد نشده است استفاده می‌کنید، قطعا نه تنها به ووکامرس بلکه به هیچ فروشگاه سازی در بستر وب متصل نمی‌شوند.

برای اینکه متوجه شوید که نرم افزارحسابداری شما قابلیت اتصال به ووکامرس را دارد، در قدم اول باید پیش نیازهای اتصال نرم افزار حسابداری به ووکامرس را بدانید که در ادامه آموزش این موارد گفته شده است.

وردپرس به عنوان یکی از سیستم های مدیریت محتوا بر اساس افزونه هایی که معرفی می نماید می تواند، امکانات فراوانی را برای وب سایت شما فراهم آورد. وجود نرم افزار حسابداری می‌تواند شرایط مدیریت مالی را برای صاحبان کسب و کار آسان نماید. بر همین اساس نرم افزارهای حسابداری که بر روی کامپیوتر نصب می شوند باید قابلیت آن را داشته باشند که بتوانند به واسطه افزونه‌های موجود در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به وب سایت شما متصل شوند. این قابلیت می‌تواند بر اساس سرویس‌هایی مانند apl و یا Rest انجام پذیرد. با این وجود می‌توانید نرم افزار حسابداری که قابلیت اتصال به وب را دارند را به ووکامرس و یا هر فروشگاه اینترنتی آنلاین متصل نمایید.

ما در وبکام راهکاری برای اتصال سایت فروشگاهی به نرم افزارهای حسابداری مختلف از طریق API ارایه دادیم برای اتصال ارزان و سریع با بهترین کیفیت نرم افزار و پشتیبانی فوق العاده از دموهای ما استفاده کنید یا با ما تماس بگیرید.

نحوه اتصال سپیدار به فروشگاه اینترنتی

شما می توانید بر اساس اتصال ووکامرس به سپیدار به راحتی در فروشگاه اینترنتی خود از یک شرایط مطلوب حسابداری برخوردار شوید. برای این کار می‌توانید به واسطه رابط API وصل کردن حسابداری سپیدار به سایت را اعمال نمایید. بر این اساس می توانید با کارشناسان وب سایت وبکام در تماس باشید

نحوه اتصال هلو به افزونه ووکامرس

میتوان بر اساس امکان رابط API که در زمینه اتصال نرم افزارهای حسابداری مانند هلو برای فروشگاه‌های اینترنتی تهیه شده است، موجبات اتصال هلو به ووکامرس را ایجاد فراهم نمود این اتفاق می‌تواند از طریق افزونه ووکامرس انجام پذیرد. کارشناسان وب سایت وبکام می توانند برای شما به راحتی این شرایط را فراهم آورند

مزایای اتصال نرم افزار حسابداری به ووکامرس در وبکام

  • می‌توانید به جای دریافت خروجی جداگانه به جهت فرایندهای فروش از وب سایت و نرم افزار حسابداری، با اعمال ارتباط بین نرم افزار و وب سایت، اقدام به دریافت یک خروجی اطلاعاتی جامع نمایید.
  • می‌توانید از یک همگام سازی مطلوب به جهت اطلاعات خدمات و محصولات خود برخوردار شوید.
  • می‌توانید این همگام سازی را به جهت اطلاع کاربران و مشتریان خود ایجاد نمایید.
  • می‌توانید همگام سازی در زمینه اطلاعات فاکتور مشتریان را برای خود اعمال نمایید.
  • می‌توانید به صورت خودکار ثبت فاکتور داشته باشید.
  • می‌‍توانید پس از دریافت وجه، لینک فاکتور را همزمان برای مشتری ارسال نمایید.
  • می‌توانید به حالت تکی و یا جمعی ثبت فاکتور داشته باشید.
  • می‌توانید از فروش‌های انجام شده به طور کامل گزارش گیری نمایید.
  • می‌توانید عملیات حسابداری و یا تخفیفات اعمال شده را به حالت کلی و یا بر اساس هر کالا منظور نمایید.

بستر لازم برای اتصال حسابداری به ووکامرس

از آنجایی که وب سایت‌های فروشگاهی در بستر وب واقع شده اند به همین خاطر نیاز است تا نرم افزارهای حسابداری نیز قابلیت اتصال به وب را داشته باشند. همانطور که مشخص است، در ایران آی پی ها به حالت دوره‌ای در حال تغییر می باشند. برای این منظور داشتن یک آی پی اختصاصی مهم است و باید به جهت انجام امور اتصال نرم افزار حسابداری، برای خود یک آی پی اختصاصی تهیه نمایید تا بتوانید از افزونه ووکامرس استفاده کرده و این افزونه همیشه اطلاعات را از یک آی پی دریافت نماید.

حدود قیمت نرم افزار حسابداری متصل به ووکامرس

بر اساس شرایط معرفی شده توسط وبسایت وبکام، حدود قیمت نرم افزار حسابداری به واسطه اتصال به ووکامرس از 6 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان لحاظ می‌شود. شما مشتری محترم می‌توانید به جهت آگاهی از قیمت خدمات ارائه شده با کارشناسان سایت وبکام در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد اتصال حسابداری به ووکامرس

آیا نرم افزار حسابداری به اینترنت متصل می‌شود؟

طبیعتاً برای این که بتوانید بین نرم افزار حسابداری و فروشگاه اینترنتی خود ارتباط برقرار کنید، حتما باید قابلیت اتصال به اینترنت در نرم افزار حسابداری وجود داشته باشد تا بتوانید نسبت به دریافت اطلاعات و ارسال اطلاعات اقدام نمایید.

آیا برای اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی از رابط خاصی استفاده می‌شود؟

api به عنوان یک رابط بین برنامه حسابداری وب سایت فروشگاهی است و بر اساس قابلیت‌های این رابط امکان اتصال نرم افزارهای حسابداری به فروشگاه‌های اینترنتی را ایجاد می‌نماید.

آیا نرم افزار حسابداری شما به اینترنت متصل می‌شود؟

برای اینکه بتوانیم ارتباط بین نرم افزار حسابداری و فروشگاه را برقرار کنیم حتما باید نرم افزار حسابداری به اینترنت دسترسی داشته باشد که بتواند اطلاعات فروشگاه که در بستر ایینترنت است را دریافت کند یا به آن اطلاعاتی بفرستد.

آیا نرم افزار حسابداری قابلیت کار با API ها رو دارد؟

API، مخفف عبارت Application Programming Interface است. به زبان خیلی ساده می‌توان گفت: API یک رابط در نرم افزارحسابداری شما هست که به ووکامرس اجازه میدهد به نرم افزار حسابداری متصل شود. به عنوان مثال API این اجازه رو به ووکامرس میدهد که با یک درخواست به موجودی یا قیمت یک کالا دسترسی پیدا کرد و از آن برای بروزرسانی‌های سیستم استفاده کرد. برای درک API متصل به حسابداری بهتر است به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید ما می‌خواهیم با یک درخواست اطلاعات جامعی از موجودی محصول، قیمت روز محصول و … دریافت کنیم. وقتی که نرم افزار حسابداری شما اطلاعات را به صورت جامع ندهد و برای موارد گفته شده باید یک درخواست جداگانه زد، در چنین حالتی فشار زیادی به سرور شما وارد می‌شود.

آیا ip مختص به خود را دارید؟

همانطور که می‌دانید ip‌های اینترنت بصورت دوره ای تغییر می‌کند و برای اینکه فروشگاه اینترنتی مثلا (ووکامرس) همیشه اطلاعات را از یک ip  اختصاصی و ثابت بخواند باید به از ارایه دهنده سرویس اینترنت یک ip ثابت تهیه کنید.

کارشناسان ما در وبکام راهکاری مناسب برای اتصال حسابداری به سایت از طریق API را طراحی و ارائه می‌نمایند. برای اتصال هلو به ووکامرس و یا اتصال سپیدار به ووکامرس با ما در تماس باشید.

2 فکر در مورد “ اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی

  1. علی طارمی گفت:

    سلام وقت بخیر من یک سایت فروشگاهی دارم در زمینه ی کیف و کفش میشه بگید هزینه ی اتصال فروشگاه به نرم افزار حسابداری هلو تقریبا چقدر میشه؟

  2. حسین عباسی گفت:

    خسته نباشید من تو کار پکیجم امکان طراحی نرم افزار ویندوزی برای گزارش گیری از حسابداری سپیدار و این که بتونم اطلاعات نصاب ها رو داشته باشم وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *