مزایای استفاده از اپلیکیشن موبایل

برنامه موبایل

هرچه زندگی به سمت دیجیتالی شدن پیشتر می رود، واژه هایی مثل اپلیکیشن هم بیشتر به گوش ما می خورد. اما واقعا اپلیکیشن چیست؟ واقعا تا این حد که امروز تصور می کنیم، اپلیکیشن ها برای کسب و کار ما اهمیت دارند؟ اصلا مزایای استفاده از اپلیکیشن موبایل برای رونق کسب و کار ما چیست؟ برای اینکه یافتن این سوال ها، مطالعه این پست از وبلاگ وبکام را از دست ندهید.

اهمیت داشتن اپلیکیشن موبایل

برای شروع بهتر است ببینیم اپلیکیشن چیست و چه کاربردی دارد تا بتوانیم به خوبی با مزایای داشتن اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار خود آشنا شویم. امروزه کاربرد اپلیکیشن ها در زندگی روزمره و عادی ما بسیار زیاد شده است، به نحوی که ما نمی توانیم زندگی خود را بدون وجود اپلیکیشن ها تصور کنیم. در واقع هر نوع برنامه و نرم افزاری که در صفحه برنامه های گوشی هوشمند خود مشاهده می کنید، نوعی اپلیکیشن است. اگر به آنها دقت کنید، متوجه می شوید که هر کدام از ما در زندگی روزمره خود نیازهایی داریم که می توانیم با استفاده از این اپلیکیشن ها این نیازها را به خوبی برطرف کنیم. بنابراین اپلیکیشن ها امروزه اهمیت بسیار ویژه ای در زندگی ما پیدا کرده اند.

شاید بتوانیم بگوییم که اصلی ترین دلیل اهمیت اپلیکیشن ها در زندگی ما، تنوعی است که این برنامه های کاربردی دارند. در واقع توسعه دهندگان و طراحان اپلیکیشن ها به دنبال نیازهای کاربران گوناگون می روند و بررسی می کنند که آنها چه نیازی دارند و بر اساس آن نرم افزارها و اپلیکیشن های جدیدتر و متنوع ترین را طراحی و تولید می کنند. در واقع امروز زندگی ما به جایی رسیده است که اصلا نمی توانیم زیست بدون وجود اپلیکیشن ها را تصور کنیم.

تنوع اپلیکیشن های موبایل بسیار بیشتر از سایر دستگاه است، به همین خاطر که ما می توانیم این گوشی های هوشمند را در دست بگیریم و از راه دور با خیال راحت کارهای خود را انجام داده و نیازهایمان را برطرف کنیم. به طور کلی می توانیم بگوییم که اهمیت داشتن اپلیکیشن ها در این است که حضور آنها در تار و پود زندگی مدرن و امروزی انسان عصر دیجیتال نفوذ کرده است و تقریبا زندگی بدون آنها را برایش غیرممکن کرده است. اگر نیازمند مطالعه بیشتر هستید می‌توانید مقاله «چرا کسب و کار شما به اپلیکیشن موبایل نیاز دارد» را مطالعه کنید.

اپلیکیشن موبایل

 

مزایای استفاده از اپلیکشین موبایل برای کسب و کار

حقیقت این است که اپلیکیشن ها برای انواع سیستم عامل ها، از جمله اندروید، IOS، جاوا، بلک بری و غیره طراحی و تولید می شوند. بنابراین اگر از اپلیکیشنی بر روی تلفن همراه خود استفاده کنید که با سیستم عامل نصب شده بر روی آن هماهنگ باشد، مزایای گوناگونی برای شما خواهد داشت. توجه داشته باشید که اپلیکیشن ها به راحتی در دسترس هستند. حتی اپلیکیشن های خاصی طراحی شده اند که می توانند اپلیکیشن ها را دسته بندی کرده و به کاربران ارائه کنند. از جمله این اپلیکیشن ها، می توان به فروشگاه هایی مثل گوگل پلی یا APP Store، جاوا، بلک بری و غیره اشاره کرد. این امر بسیار مهم است، چون همه مخاطبان شما می توانند به اپلیکیشن موبایل دسترسی داشته باشند.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از اپلیکیشن موبایل افزایش حس رقابت است. در واقع رقابتی که همیشه در میان کسب و کارهای گوناگون وجود داشته است، حالا با وجود اپلیکیشن ها شدیدتر و البته بسیار جالب تر و هیجان انگیزتر شده است. نکته بسیار مهم این است که چند سالی است که افراد فعال در کسب و کارهای مختلف به این نتیجه رسیده اند به خاطر اهمیتی که گوشی های تلفن هوشمند در زندگی افراد پیدا کرده اند، برای آنها هم ضروری است که از این اپلیکیشن ها استفاده کنند تا هم کسب و کار خود را رواج و گسترش داده و هم اینکه بتوانند با مخاطبان و مشتریان خود تعامل و داد و ستد بیشتری داشته باشند. این امر چنان اهمیت دارد که در صورت عدم استفاده کسب و کاری از اپلیکیشن موبایل در روزگار فعلی، امکان حذف آن از چرخه رقابت بسیار زیاد است.

 

اگر بخواهیم به صورت مختصر به مزایای استفاده از اپلیکیشن موبایل و طراحی آن به صورت سفارشی برای کسب و کار خود اشاره کنیم، باید در درجه اول به افزایش فروش و سود اشاره کنیم. وجود اپلیکیشن موبایل هم باعث ایجاد اعتبار در میان مشتریان شما می شود، هم اینکه برند شما را به عنوان برندی ویژه که دارای اپلیکیشن موبایل است در ذهن ایشان حک می کند و به این ترتیب انگیزه ای تازه برای استفاده از اپلیکیشن شما پیدا می کنند. همه اینها در نهایت منجر به رسیدن به هدف اصلی می شود که آن هم افزایش فروش و به دست آوردن سود بسیار و درآمد بالاست.

از دیگر مزایای استفاده از اپلیکیشن موبایل می توان به افزایش سرعت برای دریافت سفارش ها و نیز نوآوری در امور و کارهای مربوط به کسب و کار خود اشاره کرد.

اپلیکیشن موبایل

مزایای طراحی اپلیکیشن اختصاصی

وقتی تصمیم گرفتید که برای کسب و کار خود اپلیکیشن موبایل طراحی کنید، خیلی زود متوجه خواهید شد که مزایای زیادی در انتظار شماست و در واقع در بازی رقابت با سایر رقبای خود، شما برنده شده اید. اولین مزیت این است که دیگر نیازی نیست مخاطبان و مشتریان شما در جاهای مختلف به دنبال شما بگردند و یا اینکه الزام داشته باشند حتما حضوری به شما مراجعه کنند. بلکه ایشان می توانند بدون هیچگونه محدودیت مکان و زمان، مستقیما به سراغ شما بیایند، محصول و یا خدمات شما را بررسی کرده، قیمت ها و شرایط را مقایسه کنند و سپس در صورت تمایل سفارش خود را به راحتی ثبت کننند. در چنین حالتی نه تنها شما برای مشتریان خود بیشتر در دسترس هستید، بلکه می توانید خدمات خود را بهتر و مناسب تر به مشتریان خود ارائه کنید. دقت داشته باشید نسبت به سودی که به دست خواهید آورد، هزینه طراحی و راه اندازی اپلیکیشن بسیار کم است. ضمن اینکه هم در وقت شما صرفه جویی می شود و هم در وقت مشتریانتان.

اپلیکیشن موبایل

 

سوالات متداول در مورد اهمیت داشتن اپلیکیشن

هزینه طراحی اپلیکیشن به صورت اختصاصی چقدر است؟

در نظر داشته باشید که هزینه طراحی به پارامترهای بسیار مربوط است. توصیه ما این است که بیشتر از هزینه به کیفیت کار و پشتیبانی توجه نشان دهید. هرچه اپلیکیشن موبایل شما بهتر و با کیفیت تر طراحی و تولید شود، رضایت مشتریان شما بیشتر خواهد شد و در نتیجه راحت تر می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

آیا اپلیکیشن به درگاه بانکی قابل اعتماد متصل می شود؟

بله حتما همینطور است. البته باید مراحلی را طی کرد که قبل از طراحی همه این مراحل با شما در میان گذاشته می شود.

آیا تضمینی برای سودآور بودن اپلیکیشن وجود دارد؟

ما اپلیکیشن مورد نظر را برای شما طراحی می کنیم، ولی سودآور بودن آن را تبلیغات و فعالیت شما تضمین می کند. یادتان باشد که از جمله مهم ترین مزایای استفاده از اپلیکیشن موبایل افزایش حس رقابت و فعال تر شدن کاربر است.

آیا استفاده از اپلیکیشن های موبایل واقعا ضروری است؟

بله مسلما ضروری است. ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم و با افزایش پیدا کردن سرعت زندگی، نیازهای انسان ها هم بیشتر شده است. داشتن اپلیکیشن موبایل باعث می شود که بتوانید با مشتریان خود ارتباط بیشتری داشته باشید و کسب و کار خود را رونق ببخشید. در غیر این صورت مشتریان شما به سوی رقبای شما گرایش پیدا می کنند، چون دسترسی راحت به خدمات و محصولات مورد نظر مهم ترین هدف مشتریان شماست. با مطالعه مقاله طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن می‌توانید این ابهام را برطرف نمایید.

آیا استفاده از اپلیکیشن موبایل باعث آسیب به محیط زیست می شود؟

خیر! از جمله مهم ترین مزایای استفاده از اپلیکیشن موبایل این است که دیگر لازم نیست کاغذ استفاده کنید، آب هدر دهید و یا اینکه مجبور به استفاده از وسایلی شوید که از سوخت های فسیلی آلوده کننده محیط زیست استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *