سئو سایت و طراحی سایت با اصول سئو

طراحی سایت با سئو

سئو سایت و طراحی سایت با اصول سئو چیست؟ زمانی که شما کلمه کلیدی را در کادر جستجوی گوگل وارد می‌ کنید گوگل نتایج اولیه را به شما نشان می‌ دهد. در واقع با انجام فرایند سئو صفحات سایت در نتایج جستجو قرار می گیرد. بعضی از سایت‌ ها به دلیل رابط کاربری فوق العاده و رعایت اصول و قوانین سئو سایت توانستند در رتبه ۱ تا ۵ و در صفحه اصلی گوگل قرار بگیرند و برخی دیگر در صفحات ۲ به بعد و بعضی از سایت‌ های دیگر نتوانستند در این زمینه رتبه کسب کنند. گوگل با اهمیت دادن به اصول سئو توانسته رتبه بندی کاملا منصفانه ای برای سایت‌ ها در نظر بگیرد‌‌. اما چگونه می‌ توان در نتایج اولیه گوگل قرار گرفت؟ یا اینکه سئو چه تاثیری بر روی سایت دارد و چرا باید طراحی سایت با اصول سئو انجام بگیرد؟

طراحی و سئو سایت

تعریف سئو سایت

قبل از اینکه بخواهیم در مورد طراحی سایت با اصول سئو توضیحی بدهیم می خواهیم در ابتدا شما را با مفهوم سئو سایت و اصول آن آشنا کنیم تا دید دقیق‌ تری نسبت به این موضوع داشته باشید. سئو که مخفف عبارت Search Engine Optimization است به معنای بهینه سازی موتور های جستجو گر می باشد. از مهمترین اصول سئو سایت می‌ توان به ایجاد محتوایی هدفمند با نیاز کاربران و با کیفیت بالا اشاره کرد.

طراحی و سئو سایت اهمیت زیادی در موفقیت کسب و کار شما دارد. طراحی سایت هم باید متناسب با اصول سئو انجام شود تا بتواند کاربران را به راحتی به محتوای مورد نیازشان هدایت کند. در بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو پارامترهای دیگری مثل بهینه‌‌ سازی توضیحات متا، بهینه سازی عنوان سئو، استفاده از کلمات کلیدی موثر، لینک سازی داخلی، بهینه‌ سازی سرعت سایت برای موبایل و بهبود ساختار URL ها و تصاویر اهمیت زیادی دارد. سئو سایت فرایند طولانی دارد و نتایج آن حداقل 6 ماه بعد مشخص می شود. بهتر است قبل از طراحی سایت در مورد سئو اطلاعات کسب کنید برای مطالعه بیشتر در  این حوزه می توانید مقاله آشنایی با سئو و پیش نیازهای آن را مطالعه کنید.

 

SEO و طراحی سایت

طراحی سایت با اصول سئو چیست؟

طراحی سایت با اصول سئو یعنی طراحان، وب سایت شما را بر اساس اصول و فنون سئو طراحی می‌ کنند تا قابلیت نمایش در موتور جستجو بهبود یافته و ترافیک وب سایت شما زیاد شود.

مزایای در نظر گرفتن معیارهای اصول سئو سایت

  • صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه برای قرار دادن سایت در رتبه‌ های بالای موتور جستجو
  • کاهش تغییرات وب سایت در آینده
  • کدهای css3 و HTML5 این قابلیت را دارند که بتوانند روی دستگاه‌ های متفاوت بارگذاری شوند
  • کدهای css3 و HTML5 می‌ توانند فیلم‌ ها و تصاویر را با سرعت و کیفیت بالا نمایش دهند
  • شما می‌ توانید با استفاده از تکنولوژی‌ های جدید روی رنگ‌ های داخل وب سایت کنترل داشته باشید و بتوانید سایت خود را متناسب با سلیقه کاربران طراحی کنید.

سئو سایت حرفه ای

نکات مهمی که در مورد طراحی سایت بر اساس اصول سئو باید بدانید 

بهترین سایت در سطح وب دارای عملکرد بهتر و کاربر پسند است. نکات مهمی که باید در مورد طراحی سایت بر اساس قوانین و اصول سئو بدانید و سایت خود را بر اساس آن بهبود ببخشید به شرح زیر هستند:

  • اطمینان داشتن از ثبات وب سایت

زمانی که وب سایت خطا و ارورهای متناوب بدهد یا سرعت آن کند باشد کاربران خیلی راحت از وب سایت خارج شده و دیگر به سراغ آن سایت نمی‌ روند. در واقع هر چقدر شما روی رابط کاربری و تجربه کاربری سایت یا ظاهر سایت هم کار کرده باشید اگر سرعت آن کند باشد و سایت ارور دهد کاربران از آن سایت خارج می‌ شوند. نکته مهمی که باید در افزایش سرعت سایت خود در نظر بگیرید هاست مناسب سایت است. اگر سرعت سایت شما پایین است باید با هاستینگ صحبت کرده تا بتوانید سرعت را افزایش دهید یا اینکه هاست خود را تعویض کنید. شما می توانید در این زمینه از کارشناسان ما در وب کام کمک بگیرید.

سئو و طراحی حرفه ای سایت

  • تمرکز روی دسترسی کاربران

از دیگر عواملی که باید در طراحی سایت بدانید تمرکز روی دسترسی کاربران است. در واقع کاربران شما باید بتوانند با هر دستگاهی یا مرورگری که در اختیار دارند وارد سایت شما شوند. وب سایت شما باید به خوبی برای مرورگر های مختلف بهینه‌ سازی شده باشد و بتواند مرورگر های مختلف را شناسایی کند. در واقع سایت شما باید واکنشگرا باشد یعنی نسبت به اندازه گوشی‌ ها و لپتاپ های مختلف واکنشگرایی خوبی نشان دهد. گفته می‌ شود سایت باید به خوبی ریسپانسیو شود تا بر اساس اندازه صفحه نمایش دستگاه‌ های مختلف در بیاید.

  • طراحی سایت به شکل ساده

نکته پایه‌ ای و مهمی که باید در مورد طراحی سئو سایت بدانید این است که سایت شما باید قابل فهم باشد تا کاربر بتواند به راحتی با آن کار کند. اگر سایت شما به شکل پیچیده طراحی شده باشد و کاربر نتواند با آن کار کند نمی‌ تواند در سایت شما خرید انجام دهد. پس بهتر است در همان ابتدا سایت خود را بر اساس اصول سئو طراحی کنید تا کاربر بتواند به راحتی به بخش‌ های مختلف سایت شما دسترسی داشته باشد. رنگ تاثیر خارق‌ العاده‌ ای بر روی احساس کاربر می‌ گذارد؛ بنابراین استفاده از رنگ‌ هایی که سازگار با خلق و خوی مشتری باشد و با حوزه کاری شما هم مرتبط باشد اهمیت زیادی دارد.

  • استفاده از ابزارهای کاربردی

در دنیای وب ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌ توانند کار با سایت را برای مخاطبان آسان‌ تر کنند. برای مثال اگر در سایت خود مقالات زیادی منتشر کرده‌ اید باید برای دسترسی سریع کاربر به مقالات برای مقالات دسته بندی ایجاد کنید. همچنین اگر صاحب سایت فروشگاهی هستید می‌ توانید برای لیست کالاها فیلتر ایجاد کنید تا مخاطب به راحتی بتواند به کالاهای مختلف دسترسی داشته باشد. این مورد در زمینه سئو سایت هم از اهمیت زیادی بر خوردار است.

تکنیک های سئو سایت در طراحی سایت

جمع بندی

در این مقاله نکاتی در مورد سئو سایت و اینکه چگونه سایت را با اصول سئو طراحی کنیم گفته شد تا بتوانید در هنگام طراحی سایت اصول سئو را نیز در نظر بگیرید. اگر می‌ خواهید سایت خود را بر اساس سئو طراحی کنید باید تمام اصول و قوانین سئو و کاربر پسند بودن سایت را در نظر بگیرید. بهتر است زمانی که سایت خود را باز می‌ کنید خودتان را جای مخاطبانتان قرار دهید تا متوجه شوید مخاطبان شما چه انتظاراتی از سایت شما دارند. از این طریق می‌ توانید بهتر نیازهای مخاطب را درک کنید و بتوانید سایت خود را بر اساس نیاز آن ها طراحی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *