• وبکام
  • مقاله ها
  • همه آنچه باید درباره فروشگاه و مزایای ووکامرس بدانیم

همه آنچه باید درباره فروشگاه و مزایای ووکامرس بدانیم

بنر مزایا ووکامرس

این روزها تمایل افراد به خرید از فروشگاه های آنلاین بیشتر شده است. در همین راستا فروشگاه‌های اینترنتی زیادی در حوزه های مختلف راه اندازی شده‌اند و استارت‌آپ های گوناگونی شروع به کار کرده‌اند. افرادی که طراحی سایت خود را با وردپرس انجام می‌دهند حتما با ووکامرس آشنایی دارند. در واقع یکی از سیستم‌هایی که به وسیله آن می‌توان به راحتی فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کرد، سیستم وردپرس و افزونه woocommerce است. اگر شما هم قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی دارید و مایلید بیشتر درباره این افزونه و مزایای woocommerce بدانید، مطالعه این مقاله وبکام را از دست ندهید.

ووکامرس چیست؟

ووکامرس در واقع یکی از چندین افزونه‌ای است که به سیستم مدیریت محتوای وردپرس اضافه شده و در آن ادغام شوند تا بتوانند خدمات بهتری را به کاربران ارائه کنند. برخی معتقدند که افزونه ووکامرس، یک سیستم فروشگاه ساز است. این حرف تا حدودی درست است، اما باید این نکته را در نظر داشت که woocommerce یک افزونه است، نه یک سیستم. در واقع woocommerce به کاربران خود این امکان را دهد که بتوانند از امکانات فروشگاهی آن، برای عرضه محصولات و خدمات خود بر مبنای سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنند.

یکی از مهم ترین قابلیت ها و توانایی های woocommerce آن است که تقریبا هیچ نوع محدودیتی ندارد و کاربران توانند به راحتی از آن بهره‌مند شوند. همین قابلیت، یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین دلایلی است که امروزه بسیاری از افراد و شرکت های مختلف برای ارتقا کسب و کار و تجارت خود، به سراغ این افزونه قدرتمند بروند.

وقتی افزونه ووکامرس روی پلتفرم وردپرس نصب شود، بخش‌های متعددی به آن اضافه شود. برای مثال توان از طریق آن صفحاتی را برای معرفی محصولات اضافه کرد و یا اینکه برای محصولات خود دسته بندی‌های مناسب را تعریف کرد. ضمن آنکه کاربرانی که از افزونه فروشگاه ساز woocommerce استفاده کنند، توانند از امکانات متعددی بهره‌مند شوند.

سایت با ووکامرس

مزایای فروشگاه ووکامرس چیست

woocommerce به عنوان یک افزونه فروشگاه ساز، دارای مزایای فوق العاده زیادی است. از جمله مزایای ووکامرس توان به این نکته اشاره کرد که از جمله افزونه‌های منبع باز یا به اصطلاح Open Source است. در واقع برای طراحی و توسعه افزونه ووکامرس از زبان برنامه نویسی PHP استفاده شده است. به این ترتیب اگر کاربری با برنامه نویسی آشنا باشد، خودش تواند به دلخواه خویش کدنویسی‌های مربوط به فروشگاه ووکامرس را تغییر دهد. به این ترتیب آنچه هر کاربر به دست خواهد آورد، یک فروشگاه کاملا اختصاصی و پیشرفته است که به صورت دلخواه و متناسب با نیازهای وی طراحی و تنظیم شده است.

از دیگر مزایای woocommerce توان به رایگان بودن آن اشاره کرد که البته بسیار هم پرطرفدار است. در واقع افرادی که از این روش برای طراحی فروشگاه آنلاین خود استفاده کنند، کمترین هزینه ممکن را پرداخت کنند.

آپدیت شدن و به روزرسانی همیشگی نیز از ویژگی‌های اصلی و مزایای woocommerce است. ضمن اینکه این افزونه دارای قالب‌های متعددی است که توان از آنها برای طراحی فروشگاه استفاده کرد. همچنین این قابلیت را دارد که با افزونه‌های گوناگون پلتفرم وردپرس هماهنگ شده و در آنها ادغام شود. این امر، نه تنها باعث شود دست کاربر برای طراحی فروشگاه اختصاصی خود با استفاده از این افزونه باز باشد، بلکه استفاده از آن را نیز بسیار راحت‌تر کند.

یکی دیگر از مزایای woocommerce که بسیار مورد توجه افراد و شرکت‌های محصولات و خدمات دیجیتال است، آن است که این افزونه به راحتی از عرضه و فروش هرگونه کالا و محصول و خدمات دیجیتال پشتیبانی کند. به این معنا که کاربران توانند در فروشگاه‌های خود کتاب‌های الکترونیکی، محصولات موسیقایی، انواع نرم افزارها و غیره را به مشتریان خود ارائه کنند.

توجه داشته باشید که با استفاده از افزونه woocommerce برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود، به گزینه‌هایی مثل مدیریت انبار و موجودی کالاهای خود نیز دسترسی خواهید داشت. همانطور که توانید گزینه‌های پرداخت را در اختیار داشته باشید. طراحی woocommerce به گونه ای است که در صورت نیاز حتی هزینه حمل و نقل را نیز برای کاربران و مشتریان محاسبه کند که این خود از مهم‌ترین مزایای ووکامرس باشد.

سیستم فروشگاهی ووکامرس

سیستم فروشگاهی ووکامرس دارای گزینه ها و امکانات متعددی است و تقریبا تواند همه نیازهای کاربران خود را برآورده سازد. از جمله این امکانات توان به دسته بندی محصولات و یا تعریف آنها به صورت تک به تک و جداگانه اشاره کرد. برای مثال کاربر سیستم فروشگاهی woocommerce تواند برای هر کدام از محصولات خود ویژگی‌های متعددی را تعریف کند. نام محصول، دسته بندی که قرار است محصول در آن قرار بگیرد، قیمت اصلی و پایه محصول و نیز در صورت تخفیف، قیمت تخفیف خورده آن را تعریف کند.

همچنین این امکان وجود دارد که بازه زمانی خاصی برای تخفیف بر روی هر یک از کالاها تعریف شود. ضمن آنکه نه تنها ویژگی‌های محصول مورد نظر، مثل تاریخ تولید، انقضا، برند و غیره تعریف شوند، بلکه گالری تصاویری هم وجود دارد که توان تصاویر کالای مورد نظر را دید و در مورد انتخاب آن تصمیم گرفت.

از طرف دیگر سیستم فروشگاهی ووکامرس دارای یک سیستم مدیریتی یا اصطلاحا داشبورد است که توان از آن برای مدیریت سفارش ها و پرداخت‌ها استفاده کرد. در این قسمت، مدیر فروشگاه به لیست خریدهای مشتریان و همه اطلاعات مربوط به آنها دسترسی دارد. این نکته را هم در کنار نکات دیگر قرار دهید که از طریق سیستم فروشگاهی ووکامرس مشتریان توانند با استفاده از کارت شتاب خریدهای خود را انجام دهند، اما در صورت تمایل کاربر، توان با انجام برخی کدنویسی ها، تنوع بیشتری در نحوه پرداخت داشته باشید. برای مثال توان گزینه‌های پرداخت هنگام تحویل یا پرداخت چکی را هم به گزینه‌ها اضافه کرد.

اتصال نرم افزار حسابداری به ووکامرس

اتصال نرم افزار حسابداری به ووکامرس می‌تواند از نظر دقت در انجام حساب و کتاب‌های مربوط به کسب و کار اینترنتی بسیار مفید باشد. برای مثال وقتی نرم افزار حسابداری به woocommerce وصل شود، دیگر نیازی نیست که مدیر فروشگاه هر روز به صورت دستی قیمت ها و موجودی‌ها را چک کرده و تغییر دهد. در واقع این هم یکی دیگر از مزایای woocommerce است که توان با اتصال نرم افزار حسابداری مورد نظر خود به آن، کارها را سریع‌تر پیش برد.

وب سرویس حسابداری

توصیه ما آن است که برای راه اندازی فروشگاه ووکامرس خود و نیز متصل کردن نرم افزار حسابداری مورد نظر خود به این فروشگاه از متخصصین کمک بگیرید. تیم تخصصی طراحی فروشگاه‌های اختصاصی آنلاین وبکام این آمادگی را دارد که با مناسب ترین قیمت ممکن و در کمترین زمان، فروشگاه woocommerce اختصاصی را برای مشتریان خود طراحی کرده و از همان ابتدا با وصل کردن نرم افزار حسابداری به این افزونه قدرتمند، باعث ارتقا کسب و کار ایشان شود. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *