همه چیز درباره تور مجازی

تور مجازی

تور مجازی چیست؟

تور مجازی عبارت است از نوعی شبیه سازی از محیطی که قصد داریم مخاطبان‌مان با آن آشنا شوند و به صورت متداول هم از مجموعه ای از فیلم ها و یا عکس‌ها و نیز انواع جلوه‌های صوتی متناسب با همان محیط در آن استفاده می شود. برای آشنایی با مفهوم تور مجازی و اهمیت آن مطالعه این پست از وبلاگ وبکام را از دست ندهید.

برای تولید تور مجازی به صورت معمول از عکاسی 360 درجه استفاده می‌شود. عکاسی 360 درجه به معنای پوشش کامل یک صحنه از لحاظ تصویربرداری است، به نحوی که همه نقاط آن صحنه در نتیجه نهایی قابل مشاهده باشند.

در چنین روشی معمولا دوربین را در یک نقطه به صورت متمرکز قرار می‌دهند و آن را حول محورهای فرضی که عمودی یا افقی هستند می‌چرخانند و به این ترتیب در زاویه های مختلف می‌توانند چندین عکس را صحنه مورد نظر تهیه کنند. این تصاویر از طریق نرم افزارهای مخصوص و فناوری‌های به روز به یکدیگر وصل می‌شوند و به وسیله پلتفرمی که قابلیت پشتیبانی از رندر سه بعدی را داشته باشد، نمایش داده می‌شوند.

 

تور مجازی

در حقیقت می‌توان گفت تور مجازی نوعی ادغام کردن هنر عکاسی با برنامه نویسی های دیجیتالی و نیز طراحی های هنرمندانه و دیجیتالی است که همگی با هم به مخاطبان امکان می‌دهند فضای مورد نظر را به گونه‌ای تماشا کرده و مورد بررسی قرار دهد که انگار در آنجا حضور دارد و از نزدیک در حال تماشا و بررسی نکات مورد علاقه خود است.

تور مجازی انواع مختلف دارد؛ یکی از انواع آن پانوراماست. نوع دیگر مدلی است که در آن مخاطب احساس می‌کند در حال حرکت کردن در یک مکان خاص است. این نوع تور مجازی را تور ویدئویی هم می‌نامند. نوع سوم تور مجازی، مدلی است که در آن عکاسی با طرح معماری کف اتاق ترکیب می‌شود و به آن پلان تعاملی گفته می‌شود. و در نهایت روش آخر که بسیار هم معمول و متداول است، روشی است که به آن تور عکس ثابت گفته می‌شود و نمای یک بعدی دارد.

امروزه، صاحبان مشاغل گوناگون معمولا از این روش برای آشنا کردن مخاطبان با دنیای خود و نیز انجام بازاریابی برای کسب و کار خود استفاده می کنند. تورهای مجازی با ارائه کردن نمایی واقعی به مخاطبان خود، این امکان را برای ایشان به وجود می‌آورند که بتوانند از زوایای مختلف به محیط نگاه کرده، در آن گردش کنند و همه قسمت‌های آن را مشاهده کنند. به این ترتیب مخاطبان می‌توانند درباره مکان ها و امکانات مورد نظر شما اطلاعات کافی و مناسب را به دست می‌آورند و با برقرار کردن ارتباط مناسب تر با کسب و کار شما، از مخاطب تبدیل به مشتری می‌شوند.

تاریخچه تور مجازی

اولین بار در سال 1994 بود که اصطلاح تور مجازی به کار گرفته شد و اولین تور مجازی هم توری بود که به صورت سه بعدی قلعه Dudely انگستان را، آن هم در سال 1550 بازسازی کرده و به بازدیدکنندگان اجازه می‌داد در این فضا قدم بزنند. این روش به وسیله کالین جانسون به کار گرفته شد که یک مهندس انگلیسی بود و اولین کاربر تور مجازی هم ملکه الیزابت دوم بود که آن را افتتاح کرد. تور بازسازی سه بعدی قلعه Dudely در یکی از کنفرانس‌هایی ارائه شد که در موزه بریتانیا برگزار شده بود و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

تور مجازی

دلایل اهمیت تور مجازی چیست؟

اصلی ترین دلیل برای استفاده از تور مجازی مارکتینگ و تعامل با مخاطبان خود است. در واقع وقتی کسب و کارها و مشاغل گوناگون اقدام به برگزاری تور مجازی می کنند، در وهله اول این امکان را برای خود فراهم می کنند که با مخاطبانشان تعامل جدی و مناسب داشته باشند.

از طرف دیگر، مخاطبان ایشان نیز این فرصت را به دست می‌آورند که بتوانند در فضایی که بیشتر از چند عکس ساده و یا یک فیلم معمولی است، با ایشان تعامل برقرار کرده و به نکاتی دقت کنند که فقط در بازدیدهای حضوری امکان دقت نسبت به آنها وجود دارد. توجه داشته باشید که مخاطبان می‌توانند هرچه را می‌بینند کنترل کنند و میزان بزرگنمایی یا دوری و نزدیکی آن را تنظیم نمایند و به این ترتیب می‌توانند چیزهایی را که برایشان اهمیت دارند، بهتر ببینند.

یکی از مزایای برگزاری تور مجازی این است که شما می‌توانید بدون اینکه محل کسب و کار خود را ترک کنید، یک بازاریابی قدرتمند و موثر را انجام دهید و بازدیدکنندگان شما هم می‌توانند بدون اینکه خانه یا محل کار خود را ترک کنند و یا حتی از روی صندلی خود بلند شوند، در کمال آرامش به بررسی کسب و کار شما و امکاناتی بپردازند که شما به ایشان ارائه می کنید.

توجه داشته باشید که هزینه برگزاری چنین توری هم کاملا معقول و به صرفه است؛ یک بار برای راه‌اندازی آن هزینه ای متناسب را پرداخت می‌کنید و سپس می توانید بدون هیچگونه محدودیت و یا هزینه اضافی از آن استفاده کنید، همانطور که هزینه ای هم برای مخاطبان شما ندارد و آنها می توانند بی دردسر و به صورت رایگان در تور مجازی شما شرکت کنند و در نتیجه امکان جذب مخاطبان بیشتری برای شما فراهم می شود. از طرف دیگر، شما می‌توانید تور مجازی را روی سایت یا اپلیکیشن خود بارگذاری کنید و مخاطب می‌توان از طریق کامپیوتر یا لپتاپ و یا تبلت و موبایل و حتی تلویزیون در آن شرکت کند.

کاربرد تور مجازی و عکاسی 360 درجه

شاید با شنیدن اصطلاح تور مجازی در ابتدا تصور شود که این فناوری فقط به درد امور مربوط به گردشگری می‌شود و با آن می توان مثلا هتل‌ها، اماکن اقامتی توریستی، موزه ها، نمایشگاه‌ها، گالری ها و غیره می‌خورد. ولی حقیقت این است که این روش به درد بسیاری از کسب و کارها و مشاغل دیگر هم می خورد.

می توان از آن برای انواع بازاریابی ها استفاده کرد و مدارس و یا انواع مراکز آموزشی از آن بهره بگیرند. مشاغلی که با املاک و مستغلات سروکار دارند، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مختلف، مراکز زیبایی، کارخانه‌ها، شو روم‌ها و تولیدکنندگان و ارائه کنندگان پوشاک، رستوران‌ها و تولیدکنندگان مواد غذایی و غیره نیز می‌توانند از چنین روشی برای تبلیغ کسب و کار خود و بازاریابی استفاده کنند.

 

تور مجازی

سوالات متداول در مورد اهمیت تور مجازی

هزینه تولید تور مجازی چقدر است؟

پارامترهای زیادی هستند که بر روی مقدار هزینه تولید تور مجازی اثر می‌گذارند. این پارامترها می توانند شامل محیطی باشند که قرار است پروژه در آنجا انجام بگیرد و یا تعداد نمایی که لازم است و یا مشتری درخواست می‌کند. باید همه پارامترها با دقت بررسی شوند تا بتوان هزینه مورد نظر را به صورت دقیق مشخص کرد. برای دریافت قیمت به صورت تقریبی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

از میان انواع مختلف تور مجازی کدام یک برای کسب و کار من مناسب است؟

این نکته به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله اینکه کسب و کار شما چیست و چه نوع مخاطبانی دارید؟ حتی این که آیا در محیط باز فعالیت می کنید یا محیط بسته نیز می‌تواند بر روی انتخاب تور مناسب برای کسب و کار شما اثر بگذارد. توصیه ما این است که با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *